Saturday, May 9, 2009

Blog Percuma VS Blog Berbayar

Assalamualaikum..

Sebagaimana yang kita tahu terdapat penyedia perkhidmatan blog yang percuma ataupun yang berbayar, iaitu blog yang dihostkan di hosting sendiri. Persoalannya, antara blog percuma dan blog berbayar, yang manakah paling bagus?

Pada pendapat saya, blog sama ada percuma mahupun berbayar mempunyai kekuatan masing-masing. Yang paling penting adalah content blog tersebut. Tidak ada gunnya jika blog kita blog berbayar tetapi kandungan yang tidak memuaslan hati pembaca. Dan jika kita menggunakan blog percuma sekali pun, kalau kita pandai menarik hati pembaca untuk terus membaca blog kita apa salahnya.

Oleh itu, kandungan sesuatu blog adalah aset penting dalam berjaya sesuautu blog.

Dan pada pendapat anda, antara blog percuma dan berbayar yang manakah bagus?

Di ambil dari http://blog.zairizaidi.com/pendapat/blog-percuma-atau-blog-berbayar/



3 comments:

  1. aku rasa entry ni dari blog mana ntah.. blog zairi zaidi kan? umm, aku cadangkan kalau ko copy, ko letak skali link dia. kang kena cop plagiat plak. kalau letak link, sama cam ko ngaku dia yg tulis. tapi kalau ni ko yang tulis dulu, meaning dia yg tiru ko la... hehe...

    link yang aku baca yg ni:
    http://blog.zairizaidi.com/pendapat/blog-percuma-atau-blog-berbayar/

    ReplyDelete
  2. btol tu bro..ko x leh men copy2 je..klo nk copy ko kne letak skali link tuan punya artikel skali..ok.. :D

    ReplyDelete
  3. thanks bro... aku dah edit.. hehe

    ReplyDelete